Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Reset
Reset

Narodowe Czytanie

Narodowe Czytanie
I LO im. Ziemi Kociewskiej w Starogardzie Gdańskim przyłączyło się do 13. odsłony Narodowego Czytania.
W tym roku wybrano Kordiana Juliusza Słowackiego. Dramat ten należy do najważniejszych dokonań literackich poety. Autor ukazał w nim obraz epoki i romantyczną wizję losów pokolenia polskich konspiratorów. Słowacki nawiązał do spisku podchorążych, związanego z przygotowaniami do zamachu na cara. W dramacie autor analizuje przyczyny i skutki powstania listopadowego.
 
Szkolną akcję Narodowego Czytania tradycyjnie rozpoczęła Pani Dyrektor Hanna Gałązka - Janas, w obecności nauczycielek języka polskiego: Moniki Dzwonkowskiej, Lucyny Prabuckiej i Aliny Szczodrowskiej – Gdaniec wraz z klasami: III E, II E i I A . Następnie Pani Monika Dzwonkowska przybliżyła wszystkim genezę i problematykę dzieła Juliusza Słowackiego.
Zgromadzeni w auli uczniowie i nauczyciele wysłuchali fragmentów Kordiana, które odczytała młodzież z klasy III E : Agata Justka, Paweł Justka, Mikołaj Kluczewski, Filip Trochowski, Kinga Zabrocka, Antonina Szramka, Jan Krzykowski i Izabela Nixon. Wydarzenie uświetnił uczeń z klasy IV A Michał Negowski, grając na fortepianie fragmenty utworów, które oddzielały poszczególne sceny dramatu.
 
Uczniów przygotowała do występu nauczycielka języka polskiego Pani Monika Dzwonkowska, a organizatorkami akcji były Panie: Iwona Kolaska i Agnieszka Peikowska.
 
Sądzimy, że udało nam się tym wspólnym działaniem ukazać, że Lektura książek nie tylko pogłębia wiedzę, ale rozwijając wyobraźnię, sprawia, że wzrastają nasze kompetencje i możliwości oddziaływania na świat.
Zapraszamy do kolejnej lektury za rok.
 
BIBLIOTEKA SZKOLNA
Data dodania: 2024-09-13 14:53:10
Data edycji: 2024-09-15 17:20:28
Ilość wyświetleń: 67

II LO - SZKOŁA PRZYJAZNA UCZNIOWI

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej